Älkää nyt ainakaan asekaupoille sännätkö tuon .tech sivuston perusteella...
Mökelletty käyttäen Tapatalkia
Ja lopultahan se carry optics divari tuli ainakin väliaikaisesti, vähän järkevämmillä säännöillä kuin alkuperäinen ehdotus oli. Eli käytännössä ESP plus optiikka on CO.
ramo79 kirjoitti:Onko 19 pro ssp vai ccp? En löytänyt pron piipun pituutta mistään
Siis normilippailla kun +2 olis ssp
CCP:ssä maksimi piipun pituus on 4 3/8" eli 111mm. Täällä kun kysyin niin nimimerkki jyrkipa oli mitannut 19 Pro:n piipun pituudeksi noin 112mm. Eli nimellisesti on ihan millistä kiinni.
Suomessa kun standardipiippua ei ihan noin vaan voi kyseiseen aseeseen hankkia, eiköhän tuo mene halutessa CCP:hen. En siis ole minkään kilpailun järjestäjä mutta tarkoitus on ollut pitää järki mukana sääntöjen tulkinnassa tässä lajissa. Ulkomailla missä ei ole suomalaista taskuasepelleilyä lainsäädännössä voi tulkinta olla vähemmän lepsu, joten se kannattaa kysyä etukäteen kisan järjestäjiltä. Eikä yhtään haitanne siinä yhteydessä selittää että miksi aseessa on tässä maassa oltava se jatkettu piippu, voivat olla ymmärtäväisempiä kun tietävät tilanteen...
[/quote]CCP:ssä maksimi piipun pituus on 4 3/8" eli 111mm. Täällä kun kysyin niin nimimerkki jyrkipa oli mitannut 19 Pro:n piipun pituudeksi noin 112mm. Eli nimellisesti on ihan millistä kiinni.
Suomessa kun standardipiippua ei ihan noin vaan voi kyseiseen aseeseen hankkia, eiköhän tuo mene halutessa CCP:hen. En siis ole minkään kilpailun järjestäjä mutta tarkoitus on ollut pitää järki mukana sääntöjen tulkinnassa tässä lajissa. Ulkomailla missä ei ole suomalaista taskuasepelleilyä lainsäädännössä voi tulkinta olla vähemmän lepsu, joten se kannattaa kysyä etukäteen kisan järjestäjiltä. Eikä yhtään haitanne siinä yhteydessä selittää että miksi aseessa on tässä maassa oltava se jatkettu piippu, voivat olla ymmärtäväisempiä kun tietävät tilanteen...
Mökelletty käyttäen Tapatalkia[/quote]
Niin ei taida mikään kieltää lyhentämästä piippua vähän (ei tarvi kierrettä äänenvaimentimelle) mutta ei niin paljoa että menis taskuaseeksi ja käy vielä näyttämässä sen?
Tony1911 kirjoitti:Täällä kun kysyin niin nimimerkki jyrkipa oli mitannut 19 Pro:n piipun pituudeksi noin 112mm. Eli nimellisesti on ihan millistä kiinni.
Omassa tiedossani on kaksi G19Pro piippua, jotka molemmat on miltei 116 mm. Toinen niistä on omani.
ramo79 kirjoitti:Niin ei taida mikään kieltää lyhentämästä piippua vähän (ei tarvi kierrettä äänenvaimentimelle) mutta ei niin paljoa että menis taskuaseeksi ja käy vielä näyttämässä sen?
Miksi sitä näyttämässä tarvitsisi käydä, jos mitta jää yli taskuasemitan, kunhan on varma asiasta.
ramo79 kirjoitti:Niin ei taida mikään kieltää lyhentämästä piippua vähän (ei tarvi kierrettä äänenvaimentimelle) mutta ei niin paljoa että menis taskuaseeksi ja käy vielä näyttämässä sen?
Ei toki mikään kiellä lyhentämästä piippua vähäsen, menee vaan vähän lajin filosofian ohi joutua käymään asesepän kautta ennen kilpailua.
Homer kirjoitti:Omassa tiedossani on kaksi G19Pro piippua, jotka molemmat on miltei 116 mm. Toinen niistä on omani.
Ok. Itselläni ei ole kyseistä vekotinta joten olen muiden mittaustulosten varassa tämän suhteen.
Mökelletty käyttäen Tapatalkia
Enkä minäkään kenenkään mittauksia kyseenalaista, koska sain joskus tiedon, että ko. pistoolin piipun pituus voi vaihdella. Ehkä sitä tietoa ei siksi virallisesti olekaan? Voisikohan Asetalo hommata CCP-piippuja ts. noita G19Pro:n piippuja ilman kierteitä...ehkä jopa juuri CCP-mitan täyttäviä? Ymmärtääkseni IDPA HQ:lle on heitetty kysymys kansallisesta poikkeuksesta, mikä sallisisi Pro-mallin CCP-luokassa, koska pöljä aselaki. Joku kertonee asiasta enemmän.
Tony1911 kirjoitti:Minä olen ainakin tällaista vaihtoehtoa kysynyt HQ:lta, mutta eihän tällaisen yksittäisen hörhön viestejä varmaan tuolla edes viitsitä lukea...
Meillä on IPOC linkkinä molempiin suuntiin. Kannattaa käyttää sitä, niin tulee kysyttyä koko kansan nimissä.
Tony1911 kirjoitti:Minä olen ainakin tällaista vaihtoehtoa kysynyt HQ:lta, mutta eihän tällaisen yksittäisen hörhön viestejä varmaan tuolla edes viitsitä lukea...
Meillä on IPOC linkkinä molempiin suuntiin. Kannattaa käyttää sitä, niin tulee kysyttyä koko kansan nimissä.
Jep, tätä olen kysynyt mutta vastausta ei ole tullut. Uudistan sen siis .
Ei toki mikään kiellä lyhentämästä piippua vähäsen, menee vaan vähän lajin filosofian ohi joutua käymään asesepän kautta ennen kilpailua.
Yhtälailla menee lajin filosofian ohi käydä "pukemassa" ase erikseen vyölle jollain safetylla sen sijaan että saavuttaisiin kilpailupaikalle ase valmiiksi vyöllä, lipastettuna ja varalipas taskussa. Vaan kun emme lainsäädännölle mitään voi, niin sen kanssa on silloin elettävä.
Nimimerkiltä zipa taisi nyt mennä minun pointtini vähän ohi.
Lainsäädännön muuttaminen on vähän isompi projekti, lajin yhden säännön muuttaminen tai kansallisen poikkeuksen saaminen vähän pienempi, lajisäännön paikallinen tulkinta maan pykälät huomioon ottaen pienin projekti.
Ymmärtääkseni aseessa olisi G17-pituinen kahva, joten taitaa olla liian pitkä kahvaltaan mahtuakseen CCP:hen. Eli tällöin menisi tehdaskuosissa SSP:hen, ja tietenkin ESP:henkin.
Sikki kirjoitti:Osaako joku sanoa, mihin luokkaan tuo glockin uusi 45 malli menee? Olin katsovinani, että mahtuisi CCP luokkaan.
Eikös G45 ole kooltaan vastaava kuin 19X ts. "17+19" - sekoitus? Jotkut amerikan foorumeilla kyllä kertovat survoneensa 19X:n CCP-boksiin, vaikka itsekin epäilen Tony1911:n tapaan tuota ison rungon korkeutta, mutta 19X:n käyttäjät kertonevat täällä tarkemmin. G45 näyttää kyllä asialliselta, etenkin tuo luistin etuosan uritus.