Nimeämiskilpailu - uusi osa peltirunkoiseen AK:hon
Valvoja: Valman
Nimeämiskilpailu - uusi osa peltirunkoiseen AK:hon
Tervehdys,
Teimme uuden osan etutukkien kiinnitykseen. Tätä on testattu kenttätesteissä muutama vuosi ja nyt ensimmäinen rajoitettu sarja tulee verkkokauppaan. Speksit:
*Kiinnittyy ns. peltirunkoiseen AK:een (Norinco, Saiga, Vepr, AKM) aseen runkoon piipun kiinnityksen (front trunnion) alapuolelle.
*Korvaa AK2.0-etutukin kaksi takimmaista kiinnityspantaa.
*Valmistettu 7075-alumiinista, mil-spec kova-anodisointi, paino 35g
*Kiinnittyy rungon läpi neljällä mustalla M5-erikoisruuvilla, aseen runkoon porataan neljä reikää
*Asesepän asennusta suositellaan. Onnistuu myös kokeneelta kotisepittäjältä.
*Huom: tämä osa ei tee etutukista vapaastivärähtelevää, vaan etummainen kiinnityspanta tarvitaan. Osa kuitenkin keventää asetta, vähentää etutukin lämpenemistä ja helpottaa puhdistamista.
*Suosittelemme osan käyttämistä peltirunkoisen AK:n keventämisprojektin yhteydessä: vaihdetaan kotimainen kaasuputki, poistetaan takatähtäimenjalusta, AK2.0-kaasumäntä, lyhennetään piippu lähelle kaasuporttia.
Enää puuttuu vaan osalle nimi! Käännymme taas arvoisan toiminta-ampujat-yhteisön puoleen ja kysymme teiltä. Nimeämiskilpailun voittajalle ko. osa, patchi sekä mainetta ja kunniaa. Nimet suomeksi ja englanniksi, kiitos.
Teimme uuden osan etutukkien kiinnitykseen. Tätä on testattu kenttätesteissä muutama vuosi ja nyt ensimmäinen rajoitettu sarja tulee verkkokauppaan. Speksit:
*Kiinnittyy ns. peltirunkoiseen AK:een (Norinco, Saiga, Vepr, AKM) aseen runkoon piipun kiinnityksen (front trunnion) alapuolelle.
*Korvaa AK2.0-etutukin kaksi takimmaista kiinnityspantaa.
*Valmistettu 7075-alumiinista, mil-spec kova-anodisointi, paino 35g
*Kiinnittyy rungon läpi neljällä mustalla M5-erikoisruuvilla, aseen runkoon porataan neljä reikää
*Asesepän asennusta suositellaan. Onnistuu myös kokeneelta kotisepittäjältä.
*Huom: tämä osa ei tee etutukista vapaastivärähtelevää, vaan etummainen kiinnityspanta tarvitaan. Osa kuitenkin keventää asetta, vähentää etutukin lämpenemistä ja helpottaa puhdistamista.
*Suosittelemme osan käyttämistä peltirunkoisen AK:n keventämisprojektin yhteydessä: vaihdetaan kotimainen kaasuputki, poistetaan takatähtäimenjalusta, AK2.0-kaasumäntä, lyhennetään piippu lähelle kaasuporttia.
Enää puuttuu vaan osalle nimi! Käännymme taas arvoisan toiminta-ampujat-yhteisön puoleen ja kysymme teiltä. Nimeämiskilpailun voittajalle ko. osa, patchi sekä mainetta ja kunniaa. Nimet suomeksi ja englanniksi, kiitos.
Re: Nimeämiskilpailu - uusi osa peltirunkoiseen AK:hon
Tällä hetkellä johdossa on omaperäinen "etutukin takakiinnike / handguard rear mount"
Yksinkertainen on kaunista ja tässä on käytetty "nimeä käyttötarkoituksen mukaan" -periaatetta. Onko muita ehdotuksia?
Yksinkertainen on kaunista ja tässä on käytetty "nimeä käyttötarkoituksen mukaan" -periaatetta. Onko muita ehdotuksia?
Olisko selkeämpi "kädensuojan runkokiinnike" tai "AKM:n kädensuojan runkokiinnike"?
Ei harrastukset nyt niin vakavia asioita ole.
Etutukin lärpäke / frontguard appendage
ritsa - slingshot
Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla
Precision handquard body. Ottaako muuten kiinni piippuun vai jääkö rako?
-
Paukkurauta
- Mestari
Back Rack / Takahaarukka
" Guns dont kill people, people kill people ! "
Ritsa / Slingshot
<Mave> tosin oon herrasmiesmäisesti niin pleksit että oon kaunis kuin pistooliampuja
Äänirauta / Tuning fork
Etuhaarukka / Front Fork
Jatketaan tähän kun en osaa muokata vastaustani, näitä nyt keksis vaikka mitäMikko_ kirjoitti:Etuhaarukka / Front Fork
Kädensijan adapteri / Handguard adapter
Kädensijan ranka / Handguard skeleton
Kädensijan kiinnitin / Handguard mount
Näemmä muutkin laittaneet tänne, niin laitanpa itsekin (vaikka 7.4.2024 lähetin YV:nä Valmanille nämä):
Front trunnion extension, etukannakkeen jatke.
TAI
Fork mount, haarukkakiinnike.
Front trunnion extension, etukannakkeen jatke.
TAI
Fork mount, haarukkakiinnike.
Mulle tämä osa on aina ollut ”Ruoto”.
Show up or shut up.
#m91gang
#m91gang
Mikä tämä "ruoto" olisi englanniksi?karhjoo kirjoitti:Mulle tämä osa on aina ollut ”Ruoto”.
BackboneValman kirjoitti:Mikä tämä "ruoto" olisi englanniksi?karhjoo kirjoitti:Mulle tämä osa on aina ollut ”Ruoto”.