Idpa Etelä-Pohjanmaa

IDPA-ammunta. Kysymyksiä kilpailuista, niihin osallistumisesta, voimassaolevista säännöistä jne. Ei politikointa eikä muutakaan jauhantaa...

Valvojat: 300whisper, KukaLie, Humminbird, samim

ridermtb79
Isäntä

Re: Idpa Etelä-Pohjanmaa/Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ridermtb79 »

Kiitos kaikille tasaisesti näistä tiedoista ja ilmoittauduttu on jo tuonne pääsiäisen kurssille.
I do damage with the 9 in my hand
-N.W.A-
Tony1911
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja Tony1911 »

HMa kirjoitti:Mutta sitten (kisa)taktiikkapuoli on toki ihan toinen juttu. Mikäli haluaa oikeat hermotukset
Tjaa... Ehkä se johtuu siitä että minä muutenkin harrastelen vähän oman mieleni mukaan enkä välttämättä pidä itseäni niin sidottuna tiettyyn lajiin, mutta minä olen jonkin verran tottunut luovimaan eri lajien kisataktiikoiden välillä. Jossain IPSC-lähimättörastissa ainakin majorilla tulee päästeltyä aika huolettomasti C-sektoriinkin, lippaita osaan joko pudotella tai olla pudottelematta, ja näin. (Mielelläni väittäisin osaavani tarvittaessa myös kiristää ampumistarkkuuden vaatimusta itseltäni mutta kisapaineen kanssa aina välillä pääsee vähän lipsumaan, jos tulee kiire... :roll: Mutta ainakin se on työn alla. ;) )
HMa kirjoitti:suojan takaa on torsoa taivutettava ampumisasentoon
Suojankäytöstä oli muuten hyvä artikkeli hiljattaisessa Tactical Journalissa. Tiivistettynä: Kannattaa huolehtia siitä että alavartalo on oikeasti siellä suojan takana.
HMa kirjoitti:Toki ympyräosuma-alueena pahvissa on myös hieman eri lähtökohtaa vaativa.
Tottahan tuo. Jos ja kun IDPA-taulua ei ole saatavilla ja olen itsekseni treenaamassa, olen joskus "puolittanut" IPSC Metricin A-alueen eli pyrkinyt osumaan siihen A:n ylempään puolikkaaseen. IDPA:n -0 on vähän isompi kuin tuo, mutta menee suunnilleen sinne päin. :) Usein tulee kyllä ainakin ohjatuissa treeneissä ammuttua vaan sitä taulua millainen nyt on tarjolla.
HMa kirjoitti:By the way, tuosta reload with retention pitäisi saada soveltuvin suomenkielinen käännös.
Tuota olen itsekin pohtinut. "Se toinen taktinen lippaanvaihto"? :) "Lippaanvaihto vanha lipas säilyttäen" tms. on vähän kömpelö...
iron-yMan
Mestari

Viesti Kirjoittaja iron-yMan »

Kiitos männä viikonlopun Tervahaminan IDPA-kurssista. Mielenkiintoista oli, myös se, että vaikka kuinka hoki itselleen ympyrän tärkeyttä, "c on vielä ihan hyvä" tuli helposti esille itse suorituksessa. Ja se "c", tai -1 ei tässä lajissa ole hyvä...Kesäkuun kisa Vaasassa menee ohi työn takia, harmin paikka.
"Älä esitä kenraaleille uusia ajatuksia.He eivät omaksu niitä, ennenkuin ne ovat vanhentuneet, eivätkä luovu niistä, ennenkuin ne ovat tuhonneet heidät."

"Osta aina halvinta, se tulee kalliiksi, ja kallis on laadukasta."

"Spray & pray!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “IDPA”