Idpa Etelä-Pohjanmaa
Valvojat: 300whisper, KukaLie, Humminbird, samim
-
ridermtb79
- Isäntä
Re: Idpa Etelä-Pohjanmaa/Pohjanmaa
Kiitos kaikille tasaisesti näistä tiedoista ja ilmoittauduttu on jo tuonne pääsiäisen kurssille.
I do damage with the 9 in my hand
-N.W.A-
-N.W.A-
Tjaa... Ehkä se johtuu siitä että minä muutenkin harrastelen vähän oman mieleni mukaan enkä välttämättä pidä itseäni niin sidottuna tiettyyn lajiin, mutta minä olen jonkin verran tottunut luovimaan eri lajien kisataktiikoiden välillä. Jossain IPSC-lähimättörastissa ainakin majorilla tulee päästeltyä aika huolettomasti C-sektoriinkin, lippaita osaan joko pudotella tai olla pudottelematta, ja näin. (Mielelläni väittäisin osaavani tarvittaessa myös kiristää ampumistarkkuuden vaatimusta itseltäni mutta kisapaineen kanssa aina välillä pääsee vähän lipsumaan, jos tulee kiire...HMa kirjoitti:Mutta sitten (kisa)taktiikkapuoli on toki ihan toinen juttu. Mikäli haluaa oikeat hermotukset
Suojankäytöstä oli muuten hyvä artikkeli hiljattaisessa Tactical Journalissa. Tiivistettynä: Kannattaa huolehtia siitä että alavartalo on oikeasti siellä suojan takana.HMa kirjoitti:suojan takaa on torsoa taivutettava ampumisasentoon
Tottahan tuo. Jos ja kun IDPA-taulua ei ole saatavilla ja olen itsekseni treenaamassa, olen joskus "puolittanut" IPSC Metricin A-alueen eli pyrkinyt osumaan siihen A:n ylempään puolikkaaseen. IDPA:n -0 on vähän isompi kuin tuo, mutta menee suunnilleen sinne päin.HMa kirjoitti:Toki ympyräosuma-alueena pahvissa on myös hieman eri lähtökohtaa vaativa.
Tuota olen itsekin pohtinut. "Se toinen taktinen lippaanvaihto"?HMa kirjoitti:By the way, tuosta reload with retention pitäisi saada soveltuvin suomenkielinen käännös.
Kiitos männä viikonlopun Tervahaminan IDPA-kurssista. Mielenkiintoista oli, myös se, että vaikka kuinka hoki itselleen ympyrän tärkeyttä, "c on vielä ihan hyvä" tuli helposti esille itse suorituksessa. Ja se "c", tai -1 ei tässä lajissa ole hyvä...Kesäkuun kisa Vaasassa menee ohi työn takia, harmin paikka.
"Älä esitä kenraaleille uusia ajatuksia.He eivät omaksu niitä, ennenkuin ne ovat vanhentuneet, eivätkä luovu niistä, ennenkuin ne ovat tuhonneet heidät."
"Osta aina halvinta, se tulee kalliiksi, ja kallis on laadukasta."
"Spray & pray!"
"Osta aina halvinta, se tulee kalliiksi, ja kallis on laadukasta."
"Spray & pray!"