rk- kirjoitti:MasaJ kirjoitti:Mutta voiko edustusjoukkueeseen nimetty ampua myös seurajoukkueessa SM-tasolla? Toivottavasti voi...
6.4.2 Yhden kilpailijan tulokset voidaan laskea vain yhteen joukkuetulokseen, ja kaikkien joukkueen jäsenten täytyy ampua samassa divisioonassa.
.. jos tämä oli se mitä kysyit?
Itse epäilen, että kyseinen sääntökohta on tarkoittanut hieman toisenlaisia tilanteita. Kohdassa 6.4.2.1 tarkennetaan, että esim. Open-ampuja ei voi osallistua stanujoukkueeseen. Luulen että tässä puhutaan saman kilpailustatuksen alla tapahtuvasta kilpailusta.
Mutta miten sitten kun samoilla kisoilla on sekä PM- että SM-status? Yksilösarjassahan sama ampuja voi samalla kilpailutuloksella osallistua sekä PM- että SM-kilpailuihin. Mutta entä joukkuesarjassa? Voidaanko saman kilpailijan tulos ottaa huomioon sekä maajoukkueessa PM-tasolla, että seurajoukkueessa SM-tasolla?
Itse koen, että mikäli ei voida, niin säännöissä om erikoinen epäsymmetria yksilö- ja joukkuesarjojen välillä.
Se on tietenkin selvä, että esim. SM-tasolla voi osallistua vain yhteen joukkueeseen, ihan samoin kuin yksilöluokassakin voi osallistua vai yhteen sarjaan. Mutta entäs sitten tosiaan eri statustasoilla, kun sama henkilö voi samalla suorituksella voittaa sekä pohjoismaiden että kansallisen mestaruuden. Mutta entäs joukkuepuolella?