SRA ja kohteensuojauskurssi Tyrnävän ampumaradalla 23.-24. lokakuuta 2010.
2 päiväinen koulutus, arvioitu kesto klo 8-17. Osallistujat saavat 2 korvaavaa kertausharjoitusvuorokautta.
Teemana on yksittäisen taistelijan, taistelijaparin sekä partion aseenkäsittelytekniikat ja turvallinen aseenkäsittely.
Koulutus sisältää myös turvallisen ampujan koulutuksen (SRA-koulutus) sekä mielenkiintoista sotilaspoliisikoulutuksen mukaista rastikoulutusta kohteensuojaamiseen liittyen
Kurssin hinta on 40 euroa ja se sisältää ylläpidon kahdelta päivältä, vakuutuksen, kurssimateriaalin, laina-aseet ja varusteet, palkinnot sekä tarvittavat patruunat.
Koulutukseen otetaan mukaan piirin alueelta osallistujia yhteistyön laajentamiseksi ja verkoistoitumiseksi. Mukaan mahtuu vielä osallistujia.
Lisätietoja löytyy MPK:n koulutuskalenterista Pohjois-Pohjanmaan kurssilistauksesta sekä tarvittaessa kurssin johtajalta.
https://www.mpky.fi/Default.aspx?tabid=171
Kurssin johtaja on Asmo Saarela 040 344 3786. Sähköposti on etunimisukunimi (ät) gmail piste com
Tervetuloa koulutukseen!
SRA ja kohteensuojauskurssi 10/2010 Tyrnävällä
Re: SRA ja kohteensuojauskurssi 10/2010 Tyrnävällä
SRA-koulutus vedetään vasemmalla kädellä mielenkiintoisen sotilaspoliisikoulutuksen lomassa? En tykkää.
"Never been in a war? Not a warrior. Get over it."
Moi MRSA,
Minä olen vastaava SRA kouluttaja. Ei tule vedetyksi vasemmalla kädellä.
Matti Kariniemi
Minä olen vastaava SRA kouluttaja. Ei tule vedetyksi vasemmalla kädellä.
Matti Kariniemi
-
Harrastaja
- Isäntä
Minäkin vähän ihmettelin että mitenkähän tuo SRA koulutus onnistuu tuossa "sivussa" mutta en ihmettele enää
Ei sieltä SRA ampujan statusta varmasti saa jos ei pääse kokeista läpi kun on "DQ-Matti" mukana
-Harrastaja-
Ei sieltä SRA ampujan statusta varmasti saa jos ei pääse kokeista läpi kun on "DQ-Matti" mukana
-Harrastaja-
SRA-teorian, Teoriakokeen ja useita käytännönkoesessioita voi ajaa päivän ja kahden
kursseilla.
Mutta kaikki eivät ole valmiita yhdessä viikonlopussa ja käytännön harjoituksia ja
lisäkokeita järjestetään tarpeen mukaan.
Eli ampujastatus tulee osoitettua aina vasta onnistuneen käytännön kokeen jälkeen
ja se ei ole kaikilla kurssiviikonlopun aikana.
kursseilla.
Mutta kaikki eivät ole valmiita yhdessä viikonlopussa ja käytännön harjoituksia ja
lisäkokeita järjestetään tarpeen mukaan.
Eli ampujastatus tulee osoitettua aina vasta onnistuneen käytännön kokeen jälkeen
ja se ei ole kaikilla kurssiviikonlopun aikana.
Kuulostaa hienolta yhdistelmältä.
Epäilijöitä ilmaantui, kunnes nimi sai tummat pilvet kaikkoamaan. Pitääkö asioita tuomita niin helposti? Eikös sra-kursseja yleensä järjestä vastuulliset sra-kouluttajat?
Mielestäni sra-kurssin pitäminen tuollaisessa yhteydessä on luonnollista. Sinnehän se sra kuuluukin! Jokaisen paikallis- ja maakuntayksikön sisällä voisi järjestää kurssin.
...ja nyt alkaa jupina
Epäilijöitä ilmaantui, kunnes nimi sai tummat pilvet kaikkoamaan. Pitääkö asioita tuomita niin helposti? Eikös sra-kursseja yleensä järjestä vastuulliset sra-kouluttajat?
Mielestäni sra-kurssin pitäminen tuollaisessa yhteydessä on luonnollista. Sinnehän se sra kuuluukin! Jokaisen paikallis- ja maakuntayksikön sisällä voisi järjestää kurssin.
...ja nyt alkaa jupina
Homer kirjoitti:Epäilijöitä ilmaantui, kunnes nimi sai tummat pilvet kaikkoamaan.
”Minä uskon! Auta minua epäuskossani!” Kaikille niille, joilla on epäilyksiä ja kysymyksiä, on olemassa tapoja, joilla teitä voidaan auttaa epäuskossanne. Kun hyväksymme tai hylkäämme informaation etsiessämme valoa, totuutta ja tietoa, melkein jokaisella on – jossakin vaiheessa – henkilökohtaisia kysymyksiä. Se on osa oppimistapahtumaa
"Never been in a war? Not a warrior. Get over it."