Galwran kirjoitti:Joni kirjoitti: Enkä ole suorittanut TA koetta hyväksytysti. Mutta silti tasan varmasti osaan käsitellä asetta turvallisesti, niin kuivaharjoittelussa, kovilla ammuttaessa, tahi asetta putsatessa jne.
Hyvin mahdollista on, että osaat, enkä kyseenalaista sitä. Mutta entä kun olet tilanteessa jossa kisapaikalla on 20 jonnea joiden taidoista sinulla ei ole mitään tietoa? Kyllä minua ainakin rauhoittaisi tuolloin tieto, että heillä on AINAKIN turvakurssi suoritettuna ja jotain muuta näyttöä asiasta kuin oma sana.
Sama juttu autoillessa: varmasti monikin osaisi ajaa liikenteessä ilman korttia, mutta on se pirusti kivempaa ajella kun voi olettaa että lähes kaikki liikenteessä olijat ovat kuitenkin sen kurssin suorittaneet, ja tietävät jotain liikennesäännöistä. En minä ainakaan lähtisi "joo joo, kyllä mä ny osaan ajaa vaikkei mulla korttia ole"-tyypin kyytiin.
Kursseja kuitenkin järjestetään kohtuullisesti, vaikka toki voisi olla suotavaa että sama kurssi kävisi SRA ja IPSC karkeloihin. Toki pisterajat ovat aina keksittyjä, mutta toisaalta ne tuovat painetta suoritukseen.
Joo on se hyvä jos on kaikilla turvakurssi suoritettuna ja sitä itsekin kyllä kannatan, mutta pointtini oli, että tämä nykyinen Turvallisen ampujan kurssi ei ole sellainen jonka läpäisee turvallisella aseenkäsittelyllä.
Sanotaan näin, että mielestäni IDPAA:n olisi hyvä tuo nykyinen turvallisen ampujan kurssi, mikäli siihen annettaisiin reilusti lisää aikaa. Ja miksipä ei muihinkin lajeihin.
Tai vaihtoehtoisesti tehtäisiin uusi turvallisen ampujan kurssi ja tämän nykyisen nimeä muokattaisiin.

EDIT: Mainittakoon vielä, että kirjoittamani asiat ovat vain minun omia mielipiteitä enkä yritä kettuilla niillä kenellekkään. Aamen.