Sra-sm 2014
Re: Sra-sm 2014
Oliskohan tuosta koko höskästä selvinnyt ihan sillä, että olisi vaadittu ns. pakollinen lippaanvaihto/patruunan lisäys ennen viimeistä laukausta.
Se hetki, kun vieras alkaa vaatia isäntien ruokapöydässä, mitä näiden pitää tehdä, on hetki, jona vieras on aika potkia pihalle.
Colt kirjoitti:Oliskohan tuosta koko höskästä selvinnyt ihan sillä, että olisi vaadittu ns. pakollinen lippaanvaihto/patruunan lisäys ennen viimeistä laukausta.
Eipä tuo olisi tuollaisenaan muuttanut Pate Pitkämakasiinin tai Late Lipashaulikon toimintaa oikein mitenkään; lisäryynit pikalaturista tai täydempi lipas heti piipin jälkeen -> pakollinen lippaanvaihto/patruunanlisäys done?
Lippaanvaihto/lisäryynit ensimmäisen ja viimeisen laukauksen välissä.
Tuo olis parempi. 
Se hetki, kun vieras alkaa vaatia isäntien ruokapöydässä, mitä näiden pitää tehdä, on hetki, jona vieras on aika potkia pihalle.
No hei, jos noin on päässyt käymään, niin nythän asia on korjattu! Jos rastikuvaus vähän heittää, niin tehhään sääntömuutos!mikko-n kirjoitti:Kerran toimikunta on pähkäillyt että onko timantti taulut ok niin varmaan on ollut puhetta tuosta kasi rastista myöskin.
Niin olisiko liikaa pyydetty jos kertoisitte että kuinka voi olla sääntöjen vastainen rasti sm kisoissa?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Y'know what I think? Don't really matter what I think. Once that first bullet goes past your head, politics and all that shit just goes right out the window.
Rasti 1. Voiko ampua kaikki 30patia yhdestä lippaasta yhteen tauluun?
Maalais järjellä luulisi tarkoituksen olevan vähintään 2 reikää per taulu ja näiden lisäksi lisä reijistä
lisäpisteitä.
Säännöissä kuitenkin: 6.7.5 Katoavista ja poiskääntyvistä tauluista puuttuvista osumista ei rangaista.
Ps. Ei taida edes minua kosee koko rasti, mielenkiinnosta kuitenkin.
Maalais järjellä luulisi tarkoituksen olevan vähintään 2 reikää per taulu ja näiden lisäksi lisä reijistä
lisäpisteitä.
Säännöissä kuitenkin: 6.7.5 Katoavista ja poiskääntyvistä tauluista puuttuvista osumista ei rangaista.
Jari kirjoitti:Rasti 1. Voiko ampua kaikki 30patia yhdestä lippaasta yhteen tauluun?
lisäpisteitä.
Ei taulusta lasketa kuin kaksi parasta osumaa. Ampuja voi valita somottaako nopeasti kaikki ohi
vai ampuuko tarkkoja tähdättyjä laukauksia niin pitkään kuin ehtii. Veikkaan, että tässä
näkee monta hybridi suoritusta tosta väliltä.
Siinähän jokainen voi laskea paljonko on noukkimemn pöydältä + räkkäys + laukaukset ja niiden splitti, sekä taulunvaihto.
Sanoisin että hemmetin haastava rasti ihan huippuampujallekkin kun aikaa on vain 8 sek ja matka 25m.
Käytännössä tuo lienee vaikeampi kuin olympiapistoolin 5 taulua 4 sekuntia. Siinä kun on ladattu ase jo valmiiksi kädessä ja kaliberi vain 22LR.
Siitä voi jo melkein pullakahvit luvata henkilölle joka ampuu täydet pinnat.
Sanoisin että hemmetin haastava rasti ihan huippuampujallekkin kun aikaa on vain 8 sek ja matka 25m.
Käytännössä tuo lienee vaikeampi kuin olympiapistoolin 5 taulua 4 sekuntia. Siinä kun on ladattu ase jo valmiiksi kädessä ja kaliberi vain 22LR.
Siitä voi jo melkein pullakahvit luvata henkilölle joka ampuu täydet pinnat.
Kokeilin...
Mulle tuossa on tauluja puolet liikaa
Siis jos ammutaan niin, että siellä olis muutama reikäkin.
Mulle tuossa on tauluja puolet liikaa
Olympiapistoolissa saa ihan kohtuudella reijät tauluun, jopa kymppejä. Veikkaan, että tuosta jää monta taulua tyhjäksi. Hyvähän se on että ei asteikko lopu.
Aseen ostaminen tekee onnelliseksi
Up ja Tiedotusta kilpailijoille: (Suora lainaus SRA sivuilta http://www.sra-ammunta.fi/index.shtml , (Uusi osoite Hox !!!) )
Ensimmäinen rajoitus on turvamääräysasia ja yritämme toimikunnan ja Liiton kautta tutkia miten saame jatkossa .40:n ja .45:n määrittelyihin mukaan.
(kuten myös .223 kalipeeri yleisimmällä lähtönopeudella ja luodin painolla).
Koteloasiassa toimikunta haluaa nähdä oikeasti kenttäkelpoisia ratkaisuja eikä IPSC pikavetokoteloita, jotka ovat kikkailtu heiverröisin kosmeettisin ratkaisuin vain visuaalisesti peittäviksi.
Saa kommenttoida ja nyt osallistujilla on kuukausi aikaa reagoida näihin kahteen vaatimukseen.
- Valitettavasti ainoa sallittu pistoolikalipeeri kisoissa on 9 mm para. Tavoitteena on pitkällä tähtäimellä saada PV tekemään viralliset sektorimääritykset myös kalipeereille .40 SW ja .45 ACP, jotta tavallisimmat IPSC PRD/STD/Classic kalipeerit ovat myös sallittuja SRA kisoissa, jotka järjestetään PV:n ammunta-alueilla MPK:n avustuksella..
- Kilpailun asetarkastuksen yhteydessä tarkistetaan myös pistoolikotelo. Eli ottakaa se mukaan tarkistukseen. Tarkistus tehdään, jotta peittävyysvaatimusten lisäksi (5.6.2) voidaan myös todeta kotelon kenttäkelpoisuus (5.6.1). Esimerkiksi Pikavetokoteloa, jolle on rakennettu peittävyys hyvin joustavilla muovirakenteilla, mitkä antavat helposti periksi ei tulla hyväksymään. Eikä koteloa, joka peittää näennäisesti ulkoapäin katsottaessa, mutta jossa on aseen pinnan ja kotelon kuoren välissä senttejä ilmatilaa. Asiasta tulee oma säikeensä kilpailun omille www-sivuille (http://srasm2014.kotisivukone.com/1) lähiaikoina.5.6.1 Aseiden ja lippaiden kantotapaa ei ole rajoitettu, mikäli se on kenttäkelpoinen ja turvallinen.
5.6.2 Pistoolia varten tulee ampujalla olla kotelo, jossa on luotettava aseen putoamisen estävä
lukitusmekanismi. Kotelon tulee suojata asetta kolhuilta ja ulkoiselta lialta. Sen on peitettävä vähintään
aseen etutähtäin, hylsynpoistoaukko sekä liipaisin. Pistoolin ollessa kotelossa ja ampujan seistessä
normaalisti, ei pistoolin piippu saa osoittaa yli 2 metriä kauemmaksi ampujasta. Mikäli tuomari epäilee
kotelon lukituksen pitävyyttä, ampujan tulee osoittaa pitävyys ennen suoritusta irrottamalla kotelo ja
kääntämällä se ylösalaisin aseen kanssa. Mikäli ase irtoaa, ei kyseistä koteloa saa käyttää.
Ensimmäinen rajoitus on turvamääräysasia ja yritämme toimikunnan ja Liiton kautta tutkia miten saame jatkossa .40:n ja .45:n määrittelyihin mukaan.
(kuten myös .223 kalipeeri yleisimmällä lähtönopeudella ja luodin painolla).
Koteloasiassa toimikunta haluaa nähdä oikeasti kenttäkelpoisia ratkaisuja eikä IPSC pikavetokoteloita, jotka ovat kikkailtu heiverröisin kosmeettisin ratkaisuin vain visuaalisesti peittäviksi.
Saa kommenttoida ja nyt osallistujilla on kuukausi aikaa reagoida näihin kahteen vaatimukseen.
Vaikka en kisaan osallistu/päässyt niin hämmästyttää nämä kotelosäännöt aina vaan. Tehkää sellaiset rastit että kenttäkelvottomat aseet/kotelot/kilpailijat karsiutuvat automaattisesti. Sillä se asia hoituu tyylikkäästi.
Nyt aseet kaivetaan pusseista eikä niillä ryynätä yhtään mutta kotelot pitäisi silti olla Nuclear Holocaustin kestäviä kunhan eivät vaan ole nopeita vetää.
Eli kenttäkelpoista vaaditaan kovasti mutta missään vaiheessa sitä kenttäkelpoisuutta ei testata.
Nyt aseet kaivetaan pusseista eikä niillä ryynätä yhtään mutta kotelot pitäisi silti olla Nuclear Holocaustin kestäviä kunhan eivät vaan ole nopeita vetää.
Eli kenttäkelpoista vaaditaan kovasti mutta missään vaiheessa sitä kenttäkelpoisuutta ei testata.
Ei harrastukset nyt niin vakavia asioita ole.
Pistoolikoteloista.
Aploodit ovat nyt paikallaan, ehdottomasti!
Aploodit ovat nyt paikallaan, ehdottomasti!

Longrange kirjoitti:Vaikka en kisaan osallistu/päässyt niin hämmästyttää nämä kotelosäännöt aina vaan. Tehkää sellaiset rastit että kenttäkelvottomat aseet/kotelot/kilpailijat karsiutuvat automaattisesti. Sillä se asia hoituu tyylikkäästi.
Minäkään en kisaan osallistu, mutta... Olen osittain samaa mieltä, paitsi tuosta vedon nopeudesta. Nopeus on kovin suhteellinen asia, ja kun kunnollinen kotelo olisi kaikilla, myös gamesmaneilla(thyi), asetelma olisi tasapuolinen.
Vielä kun joku keksisi kenttäkelpoisen rastin mistä silkkipallit tai rapamahat eivät nillitä...
Olen pihi. That's why.
TST/7.62x39
Harden the fück up!
"Vedä ite paremmin tonnin kalustolla"
TST/7.62x39
Harden the fück up!
"Vedä ite paremmin tonnin kalustolla"
samppa750 kirjoitti:
Vielä kun joku keksisi kenttäkelpoisen rastin mistä silkkipallit tai rapamahat eivät nillitä...
Teillä on varsin kulmikas tapa ilmaista itseänne. Jos minulla olisi myös, sanoisin "Joo, samaa mieltä, maan_puollustus_larppaus kunniaan!" Mutta en siis sano, koska olen niin valtavan mukava ihminen.
Mikähän siinä muuten on, että ainoat kriitikot, tai kuten edellä kirjoittava kutsuu "nillittäjät", jotka minä olen netissä tavannut, ovat kaasunaamariaan neljä pykälää liian kireällä pitäviä taktisuuden ja kenttäkelpoisuuden kaipaajia? Kisoissa ja rasteilla kaikki tuntuvat olevan tyytyväisiä, tai ainakaan tyytymättömyyttään ei ilmaista. Joku tässä mättää? Olen sanonut tämän ennenkin, että tarjoutukaa hyvät ihmiset suunnittelemaan ja rakentamaan rasteja. Ihan niiden omien toiveiden, kiinnostuksen kohteiden ja voimassaolevien sääntöjen mukaisia rasteja, joiden läpimenoaika on 6 min., ja mieluummin vielä nopeampi. En usko, että teitä torjutaan. Ei kai kukaan voi vakavalla naamalla tai kaasunaamarilla vaatia, että Jonkun Muun (tm) olisi tehtävä sellaisia rasteja, kuin minä haluan?
Olen ampunut erilaisia rasteja vuodesta 1997, enkä nyt yhtäkkiä muista ampuneeni yhtäkään huonoa rastia. Huonosti kyllä olen ampunut, ja rasteja, jotka olivat parempia kuin toiset, ja rasteja jotka eivät olleet, ja rasteja, joiden ideaa en tajunnut, ja rasteja, jotka itse olisin tehnyt toisin. Mutta kun en tehnyt, joku muu teki oman visionsa mukaan. Kiitos siitä.
Kun loppujen lopuksi ollaan kuitenkin samassa veneessä rapamahat, silkkipallit, spandex-urheilijat ja taktiset peikot. Antaa kaikkien kukkien kakkia vaan. Kun se käsitys siitä kenttäkelpoisuudestakaan/tilanteenmukaisuudestakaan ei ole yhtenevä, ohessa Middlebeer Commandon näkemys vuodelta 2009. On minun mielestäni hyvinkin realistinen:
"Rasti 4: Tarkka-ampuja
• Olet suojaamassa komppanian vasenta sivustaa tarkka-ampujan asemassa, kun mitään ei tapahdu. Päätät toimia.
• Rasti tuntuu loppumattoman pitkältä.
• Rastilla saattaa olla tauluja.
• Aloitusasento makuulla kiväärin vieressä kiikarit silmillä. Lopetusasento makuulla kiväärin vieressä kiikarit silmillä.
• Ajanotto alkaa, vaan ei lopu.
• Rangaistukset Geneven sopimuksen mukaan.
Rasti 5: Vastahyökkäys
• Komppaniasi on saanut pahasti selkäänsä. Päätätte ryhtyä vastahyökkäykseen ja vallata vihollisen miehittämän bunkkerikompleksin.
• Rasti päättyy lyhyeen.
• Ajanotto alkaa pillin vihellyksestä ja päättyy nahkurin orsille.
• Rangaistukset Uuden Testamentin mukaan.
"
"Älä esitä kenraaleille uusia ajatuksia.He eivät omaksu niitä, ennenkuin ne ovat vanhentuneet, eivätkä luovu niistä, ennenkuin ne ovat tuhonneet heidät."
"Osta aina halvinta, se tulee kalliiksi, ja kallis on laadukasta."
"Spray & pray!"
"Osta aina halvinta, se tulee kalliiksi, ja kallis on laadukasta."
"Spray & pray!"