http://www.doublealpha.biz/daa-classic-leather-belt
Old school vyö
Valvojat: 300whisper, KukaLie, Humminbird, samim
Old school vyö
Tilasin Douple Aplhasta kunnon nahkavyön. Suosittelen! Samalla tuli paluu 80/90 -luvun nostalgiaan, jolloin vyöt ja kotelot oli nahkaa ja ....
Re: Old school vyö
Juttelin muutama viikko sitten suutarin kanssa ja hän ihmetteli samaa kuin minäkin ts. sitä, että miksi se on unohdettu, että monet kotimaiset suutarit ja satulasepät tekevät hyviä nahkavöitä, paksujakin. Näytin omaa vyötäni, noin 5 mm paksua nahkavyötä, jota käytän jatkuvasti myös normaalina housuvyönä. Suutari totesi tekevänsä moisen noin neljälläkympillä.
En tietenkään kritisoi HMa:n tilausta, mutta totesin vain noin yleisesti. Komeiltahan nuo linkin vyöt näyttää ja voi olla ettei suomesta olisi riittävän lyhyttä vyötä löytynytkään
Nahkavyössä on sitä jotain...nahkaa
En tietenkään kritisoi HMa:n tilausta, mutta totesin vain noin yleisesti. Komeiltahan nuo linkin vyöt näyttää ja voi olla ettei suomesta olisi riittävän lyhyttä vyötä löytynytkään
Nahkavyössä on sitä jotain...nahkaa
Nahkavyössä on mukavaa se, että solki pitää vyön kireällä ja housut jalassa. Tosin kuin kulahtanut tarravyö. 
-Jake-
Asetalosta ostin joskus 10 v sitte pari Safarilandin vyötä. Käytössä vieläkin. Paras kiilto kadonnut, mutta menee rönttähommissa ihan ok. Näyttäs olevan Asetalon sivuilla paria mallia, 38 mm ja 45 mm. Pitääkin tsekata seuraavalla patruunanhakureissulla onko ne sopivia pukuvöitä 
Kuulinpa kerran äitini kautta oikein taitavaksi kehutusta suutarista joka teki asekoteloita. Oli kuulemma jonkun paikallisen vartijan virkakotelonkin tehnyt. Hinnat olivat uskomattoman alhaiset jos jenkeistä käsityönä tehtävän kotelon tilaamiseen vertaa, odotusaikakin paljon pienempi, ja kun vielä sain tarjouksen että saan ensin tutustua tuotteen laatuun ja maksan vasta sitten, tai jos ei miellytä niin laitan postipaketin vain takaisin, niin pakkohan se oli koetilaus tehdä. Kun paketti saapui olikin jännitys katossa sitä avatessa.Homer kirjoitti:Juttelin muutama viikko sitten suutarin kanssa ja hän ihmetteli samaa kuin minäkin ts. sitä, että miksi se on unohdettu, että monet kotimaiset suutarit ja satulasepät tekevät hyviä nahkavöitä, paksujakin.
Tietenkin, jos löytyy suositeltu tekijä ja ihan demotuotetta hypisteltäväksi, niin ei se amerikkalaisen käsityön ostaminen ole minulle mikään periaatekysymys... Ja minä itse asiassa tahtoisinkin hankkia kunnollisen nahkavyön, sellaisen vähän näitä nylonvöitä tyylikkäämmän...
Ei tulisi minullekaan. Ei tulisi myöskään mieleen tilata koteloa yhdeltäkään suomalaiselta suutarilta, anteeksi vaan ammattikunnalta, koska pidän nahkakotelon tekemistä enemmän erikoitumista vaativana hommana. Toki sellainenkin osaaja voi löytyä.Tony1911 kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään lähteä kysymään sattumanvaraiselta suutarilta concealed carry vyötä.
Niin tai näin, olet itse teettänyt suutareilla kolme vyötä. Tosin yhtään niistä ei ole tehty varsinaisesti asevyöksi, vaan yksi on ihan tukeva perusvyö (mitä kyllä käytetään myös pistoolin kanssa) ja ne kaksi muuta on voimanostovöitä. Yhdessäkään ei ole ollut ongelmia eikä pettymyksia laadun tai kestävyyden suhteen. Tähän on saattanut vaikuttaa se, että on etukäteen tarkkaan sovittu leveydet, paksuudet, soljet yms.
Aina voi kuitenkin kysellä ja mikäli vastaanotto ei tunnu hyvältä, niin miettiä uudestaan.
Lisätään tähän vielä yksi seikka, etten lähde ajamaan tätä ihan väärille urille. Mulle on aivan sama, että mistä sen vyön hankkii ja millaisen. Pääasia että saa sellaisen vyön mikä toimii ja miellyttää muutenkin. Voisin itsekin tilata vyön samasta paikasta kuin HMa ja mahdollisesti tilaankin, sen verran komeita ovat eikä hintakaan kauhistuta. Toin vain tällaisen kotimaisen mahdollisuuden esiin yhtenä vaihtoehtona.
Ugh!
-
Ovien_avaaja
- Mestari
Tälläinen Hellwegin vyö on kannatellut farkkuja jo useamman vuoden. Omani ja kaverien vyöt tilasin aikoinaan Brownellsilta. Vyö on mielestäni tukevaa tekoa.
Kattellaan..., kysy huomenna uudestaan...
Tästähän kirposi mielenkiintoinen keskustelu
. Itselläni on ollut vuonna miekka ja kilpi "Erkki Mäen pikanahkakotelon" (Ernie Hill Speed Leather) mukana tullut (jenkki)nahkavyö ja sitten oli Bianchin vyö ja vieläkin käytössä oleva Hellwegin vyö (tämähän oli käsittääkseni Bianchin valmistaja, joka siirtyi Australiaan). Yhden brittikotelovyön omistajakin olen mutta se on liian lepsu. Mikäli Suomessa joku suutari kuuluttaisi kunnollisen vyön perään julkisemmin, niin varmasti jokunen IDPA -asiakas löytyisi. Mutta noihin usamalleihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, koska ne eivät lerputa ja näyttävät vöiltä. "Siviilissä" ne sopii täydellisesti farkkujen ja bootsien kanssa mutta niissä pitää ehdottomasti olla neulokset eli stiched muuten ei rokkaa
. Miksi sen nyt sitten tilasin Saulin putiikista johtuu siitä, että se tuli samalla muun "roinan" tilaamisen yhteydessä muutamassa päivässä.
Suomessahan oli mainio kotelon tekijä Turussa 80 -luvulla, Esa Peltonen. Hän teki erinomaisia kovitettuja pistoolikoteloita ja lipastaskuja ihan tilaustenkin perusteella tuotenimellä EsaP. Itsellänikin on vielä CZ-75:lle pesitetty yksi parhaimmista tuon tyyppisisistä koteloista mitä olen omistanut, malli on Bianchin kaltainen. Molemmat ovat edelleen good to go ja lipastasku käytössä näissä puuhissa.
Tässä oli nyt tämä nahkaosasto, saa nähdä tuleeko tarvetta/jatkoa kumisosastolle
.
Suomessahan oli mainio kotelon tekijä Turussa 80 -luvulla, Esa Peltonen. Hän teki erinomaisia kovitettuja pistoolikoteloita ja lipastaskuja ihan tilaustenkin perusteella tuotenimellä EsaP. Itsellänikin on vielä CZ-75:lle pesitetty yksi parhaimmista tuon tyyppisisistä koteloista mitä olen omistanut, malli on Bianchin kaltainen. Molemmat ovat edelleen good to go ja lipastasku käytössä näissä puuhissa.
Tässä oli nyt tämä nahkaosasto, saa nähdä tuleeko tarvetta/jatkoa kumisosastolle
Viimeksi muokannut HMa, 27.04.15 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thebeltman.net ja sieltä sellainen kuin omaa silmää miellyttää. Itsellä ollut musta 1 3/4" leveä horsehidevyö päivittäisessä käytössä kai nyt jotain 1,5v eikä osoita väsymisen merkkejä. Menee niin puvun kuin farkkujen kanssa. Sisäänajo otti useamman kuukauden että vyö alkoi muotoutua kantajansa muotoihin.
Ei harrastukset nyt niin vakavia asioita ole.
Meinasin jo painaa tilaus-nappulaa kunnes huomasin että tekevät myös elefantti-vöitä. Luonnonsuojelija sisälläni heräsi keskisormi pystyssä. Hirttäytykööt remmeihinsä, kannan rahani muualle.Longrange kirjoitti:Thebeltman.net ja sieltä sellainen kuin omaa silmää miellyttää. Itsellä ollut musta 1 3/4" leveä horsehidevyö päivittäisessä käytössä kai nyt jotain 1,5v eikä osoita väsymisen merkkejä. Menee niin puvun kuin farkkujen kanssa. Sisäänajo otti useamman kuukauden että vyö alkoi muotoutua kantajansa muotoihin.