Ukontaito on suomalainen ampuma-ase koulutuspalvelu joka järjestää koulutuksia urheiluampujille sekä ampumaseuroille.
Koulutuspalvelu aloitti toimintansa osana Asesepänliike Teräsjänne Oy:tä vuonna 2015. Nyt toiminta jatkuu "kevytyrittäjyys" periaatteella ja tarjoamme jatkossakin laadukkaita koulutuksia niin yksittäisille harrastajille kuin myös räätälöityjä koulutuspaketteja ampumaseuroille.
Tervetuloa turvalliseen ja ammattimaiseen koulutukseen!
Ukontaito koulutuspalvelut
Valvoja: Juho
Kouluttajat
Koulutuskokemusta olen saanut toimiessani kouluttajana EU:n koulutusoperaatiossa Somaliassa, jossa koulutimme paikallisen armeijan sotilaita. Olen työskennellyt myös Porin prikaatin Kriisinhallintakeskuksella missä tehtäviini kuului mm. kouluttaa operaatioihin lähteviä sotilaita. Muuta sotilastaustaa on vuoden palvelus KFOR-operaatiossa Kosovossa sekä varusmiespalvelus Utin jääkärirykmentissä Laskuvarjojääkärikomppaniassa, missä erikoiskoulutuksena tarkka-ampuja ja tulituki.
Ammuntaan liittyvää harrastustaustaa on viidentoista vuoden ajalta, johon kuuluu metsästys, reserviläistoiminta sekä kilpailu toiminnallisissa lajeissa. IDPA:a olen harrastanut vuodesta 2012. Asealalle olen hankkinut ammattitaitoa myös suorittamalla vuonna 2012 asesepän tutkinnon. Yksityisten kurssien järjestämisen aloitin Asesepänliike Teräsjänne Oy:n palveluksessa, mutta nyt jatkan toimintaa nimellä Ukontaito koulutuspalvelu. Tavoitteenani on antaa harrastajille laadukasta koulutusta ampumaurheiluun.
Juho Ruotsalainen
Ammuntaan liittyvää harrastustaustaa on viidentoista vuoden ajalta, johon kuuluu metsästys, reserviläistoiminta sekä kilpailu toiminnallisissa lajeissa. IDPA:a olen harrastanut vuodesta 2012. Asealalle olen hankkinut ammattitaitoa myös suorittamalla vuonna 2012 asesepän tutkinnon. Yksityisten kurssien järjestämisen aloitin Asesepänliike Teräsjänne Oy:n palveluksessa, mutta nyt jatkan toimintaa nimellä Ukontaito koulutuspalvelu. Tavoitteenani on antaa harrastajille laadukasta koulutusta ampumaurheiluun.
Juho Ruotsalainen