Koukusta kun vetää niin poksahtaa GGG & SB Bulk käyvät samaan kasaan. 1. kisa takana ja hyvin toimi - ei häiriöitä uutena ainakaan. Kyseessä toi halvin eli M6. Kiskoja sais tulla mukana enemmän ja turpajarrun tietty vaatii.
"...mutta sitä on sotamiehen työ, p****a ja verta ja suolenpätkiä, tehtiinpä se minkä asian puolesta hyvänsä." Sirpa Kähkönen
Ompa vähän kokemuksia... no tunnustetaan että itsellänikin tollainen halvin malli johon nyt eka ampuma reissun jälkeen pitää hieman miettiä että mitä siitä sanoisi. Klappia on, ja ekalla kerralla sisäänammuntaa suorittaessa tuli tunne että tarkkuudessa on parantamisen varaa. Niin s&b + ggg bulkilla. No pitää katsoa kun jarrun saa kiinni ja laukasun laitettua. Ja tarkastaa putkikin. Miten paljon laukasu vaikuttaa tarkuuteen?? Tuolla klapilla ei juurikaan pitäisi olla merkitystä.. Muuten viimeistely ja työn jälki on hyvää. Kun olen saannut kahta eri infoa tuosta piipusta niin kellä olisi tuosta faktaa kenen tekemä piippu tuossa on?
ADC:n mukaan 18" ja pidemmät piiput tulevat kaikki Lothar Waltherilta ja lyhyempiä tulee muualtakin. Seuraava toimitus aseita odottaa piippukuormaa lotharilta, saapunee hyllyyn kesällä.
Niin - siitä tarkkuudesta: kaveri vetäisi kylmiltään itselataamillaan patruunoilla (tarkoitettu ihan eri aseeseen) 150 m semmosen 3-4 cm kasan (5 lks) kun ekaa kertaa mun M6:sta käpisteli. Kiikarina laadukas Leupoltti 1-4. Kyllä tuo mulle ainakin SRAahn piisaa!
"...mutta sitä on sotamiehen työ, p****a ja verta ja suolenpätkiä, tehtiinpä se minkä asian puolesta hyvänsä." Sirpa Kähkönen
Ti 10.10 saadun tiedon mukaan lähtevät heti tulemaan, kun saavat italianpäässä viranomaisten kanssa paperit valmiiksi. minkä kesto paikallisessa byrökratiassa on haasteellinen arvioitava.
Nyt pari vuotta mennyt ja lisää kokemuksia tullut? Itselläni jäännyt hieman kaappiin tuo ase ja olenkin nyt alkanut miettiä että pitäisikö hieman rakentaa uusiksi jos sitten se lähtisu useimmin mukaan radalle. Alkuun tuon perän voisi vaihtaa vaikka nordarmsin säätöperään ja säätökaasut. Varmaankin nuo pitäisi mennä paikoilleen ihan ok. Sekä tuo freeloat vaihtaa kevyempään, se näet painaa tässä m6 mallissa hirveesti. Se minua ihmetyttää että nc 22lr upperi ei sovi tämän alakertaan?
Ostin omani (3gun, 18") melkein kolme vuotta sitten, oli ensimmäinen ja tähän asti ainoa kivääri. Laukauksia on tullut 8000 ja CMMG 22lr vaihtosarjalla 5000, eli ei mahdottomia määriä, mutta tarpeeksi että tietää aseen toimivan. Vaihdoin ’ADC ULTRA’ liipaisimen takaisin vakiomalliin, tuntu tarpeettoman herkältä SRA touhuun ja tuo vakio on erittäin hyvä. Vaihdettuna on myös lippaan ja lukon vapauttimien "napi" hieman suurempiin, tarpeellista? Ei varmaankaan.
Pituuttahan tuolla on kokonaisuudessaan 97cm ja painoa tyhjänä 4kiloa, eli ei nyt ehkä pienen ihmisen paras valinta, mutta omassa kädessä tuntuu ihan hyvältä. Ammun rautatähtäimillä, niin pitkän tähtäinvälin takia tuo 18”piippu on minulle oikea ratkaisu. Pituutta on ampujalla 185cm, niin eipä tuo pitkä etutukkikaan haittaa. Ainoa mikä häiritsee on tuo perän pituus, mutta enpä sitä ole vielä vaihtanut säädettävään, niin eipä se taida kovinkaan paha olla.
Kerran on lukko murtunut, uusi hoitu AV-aseen kautta erittäin helposti ja nopeasti. Liipaisinkoeniston tapit vaihdoin""anti-walk" malliin, ne ei vakiona paikallaan pysynyt. Tarkkuutta en ole mitannut, mutta ase on tarkempi ja nopeampi kuin minä, sen tiedän. Säätökaasu on erittäin hyvä, tässä mallissa kiristysruuvilla lukitaan tuo säätöruuvi, eli säätäminen on erittäin nopeaa ja helppoa. En olisi uskonut miten ison eron ampumiseen tekee hyvin säädetty kaasu.
Kaikenkaikkiaan ostoksena 5/5, en voisi olla tyytyväisempi, eipä ole radalla tullut vastaan asetta jonka olisin mielummin kotiin vieny (jos siis puhutaan että käytössä olisi vain yksi ase). Jos ampuisin pisteellä tai kiikarilla, niin hieman lyhyempi ase olisi kisoissa ihan kiva.
Aaween uutiskirjeen vuoksi heräsi kiinnostus ja kysymys. Uutiskirjeen mukaan merkillä on ollut ongelmia ja takuukorjauksia liiaksi. Itselläni nyt aseella muutaman muutoksen jälkeen ammuttu joku +2000 lks ja ei ongelmia. Ollut jopa lintumetsällä mukana ja tyytyväinen pyssyyn. Mutta mikä tai mitkä kohdat on olleet nuo ongelmat ja takuuta aiheuttaneet, onko joku poikkeuksellien heikko lenkki olemassa aseessa?
Jostain luin että on tainnut maahantuoja vaihtua näissä. Toki itseäkin kiinnostaisi mitä nämä mainitut ongelmat on olleet. Omassani ei ole ollut mitään mainittavaa ongelmaa.
Katselin, että Ironpoint olisi uusi maahantuoja. Itsekin ihmettelen, kun ongelmista puhutaan, sillä itsellä ei ole sellaisia ollut. Todella flätti ammuttava, eritoten kun sai kaasut säädettyä ja kuti lähtee joka kerta kun liipasimesta vetää. Palvellut molemmissa SRA ja IPSC käytössä. Itsellä ei oo mitään pahaa sanottavaa
Tänään käyty ampumassa sillä m5 vai 6 versio mutta niitä ensimmäisiä mitä aawee myi suomessa... Säätökaasu, freeloat ja laukaisu vaihdettu Nordarmsin tuottoksiin. sekä skeleperä vaihdettu aseeseen. Ehkä hieman nirso paukulle mutta swiss 69gr ja S&B 69fmj ja Gego 55gr käyvät minulle riittävästi. Se norman kohdistustaulu jossa toisella puolella se metso kuva niin 10lks noilla kolmella paukulla on siinä missä pitääkin. GGG 69gr sitten onkin 2-3cm klo 19 sen keskiympyrän ulkona. Ainut mikä harmittaa on että tuon loweriin ei sovi Nordic componentsin minirifle upperi...