IDPA:n vakuutusturva hanskassa!

IDPA-ammunta. Kysymyksiä kilpailuista, niihin osallistumisesta, voimassaolevista säännöistä jne. Ei politikointa eikä muutakaan jauhantaa...

Valvojat: 300whisper, KukaLie, Humminbird, samim

UglyHouse
Kisälli

Re: IDPA:n vakuutusturva hanskassa!

Viesti Kirjoittaja UglyHouse »

Hieno homma! Kiitos Hannulle väännöstä!
Samalla tuli hoidettua ensikauden lisenssi ja vakuutus (olin unohtanut koko asian).
HMa
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja HMa »

Juha T_A kirjoitti:Ostin jo 2019 SAL-lisenssin vakuutuksineen. IDPAA ei siellä lue missään ja ainoastaan liiton lajit ...

Sain viimeiset askelmerkit Anne Lanteen kanssa sovittua juuri ennen joulua, jolloin nämä tekstipäivitykset eivät tietenkään siellä vielä ole. Vaikka IDPA ei ole SAL:n laji on OP-Pohjola "delegoinut" tämän sopimisen alaspäin liittotasoille. Eli olen sopinut sekä SAL:n että Reserviläisliittojen kanssa, että merkinnät tulee heidän toimestaan heidän kanssaan tehtyihin vakuutuspohjiin (tulevat sitten, kun tulevat ... :-k ). Se menee nyt vain näin, koska itse en pysty sinne tietenkään mitään kirjaamaan. Joten maksakaa nyt vain vakuutukset ja ampukaa taulujen suuntaan :snipe: !
NoSA_IDPA
Renki

Viesti Kirjoittaja NoSA_IDPA »

Onko Reserviläisliiton ampumaturvassa IDPA mukana?
Eikö Reserviläisliitto vaihtanut vakuutusyhtiötä (Fennia)?

https://www.reservilaisliitto.fi/jasenille/ampumaturva/

Asia olisi hyvä saada vahvistettua, koska missään ei lue että ampumaturva kattaa IDPA-kilpailut.
HMa
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja HMa »

NoSA_IDPA kirjoitti:Onko Reserviläisliiton ampumaturvassa IDPA mukana?
Eikö Reserviläisliitto vaihtanut vakuutusyhtiötä (Fennia)?

Asia olisi hyvä saada vahvistettua, koska missään ei lue että ampumaturva kattaa IDPA-kilpailut.

Tuo kuvio, kuten aloitusviestissäni 18.12.2018 sekä jatkoviestissä 26.12.2018 lukee, pitäisi olla näin. Keskustelin Anne Lanteen kanssa (SAL:n toiminnanjohtaja) hänen käydessään/ osallistuessa kesällä WasaMatchiin ja kysyin tätä. Hän totesi kyllä asian olevan kuosissa ainakin SAL:n lisenssin suhteen. Anyway, kaivan Pohjolasta tavalla tai toisella hyppysiini uudelleen henkilön, joka vastaa vakuutusspeksauksista. Just wait ... :-k .
teuska88
Isäntä

Viesti Kirjoittaja teuska88 »

NoSA_IDPA kirjoitti:Eikö Reserviläisliitto vaihtanut vakuutusyhtiötä (Fennia)?

HMa kirjoitti:Anyway, kaivan Pohjolasta tavalla tai toisella hyppysiini uudelleen henkilön, joka vastaa vakuutusspeksauksista. Just wait ... :-k .

Kuten NoSA mainitsi niin ResUl kertoo sivuillaan (epäsuorasti) ampumaturvan olevan nykyään Fenniasta, joten sinne tai ResUl suuntaan kannattaa olla yhteydessä ;)
HMa
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja HMa »

teuska88 kirjoitti:
NoSA_IDPA kirjoitti:Eikö Reserviläisliitto vaihtanut vakuutusyhtiötä (Fennia)?

HMa kirjoitti:Anyway, kaivan Pohjolasta tavalla tai toisella hyppysiini uudelleen henkilön, joka vastaa vakuutusspeksauksista. Just wait ... :-k .

Kuten NoSA mainitsi niin ResUl kertoo sivuillaan (epäsuorasti) ampumaturvan olevan nykyään Fenniasta, joten sinne tai ResUl suuntaan kannattaa olla yhteydessä ;)

Nämä vakuutuskuviot junailtiin aikoinaan SAL-johtoisesti Pohjolassa, joten puran pakettia sitä kautta (varsinkin, kun tiedän henkilön, joka Pohjolassa on vakuutuskuviot speksannut).
Jorde
Mestari

Viesti Kirjoittaja Jorde »

HMa
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja HMa »

HMa kirjoitti:Nämä vakuutuskuviot junailtiin aikoinaan SAL-johtoisesti Pohjolassa, joten puran pakettia sitä kautta (varsinkin, kun tiedän henkilön, joka Pohjolassa on vakuutuskuviot speksannut).

Väliaikatietona se, että olen yrittänyt tavoittaa ko. henkilöä mutta tuloksetta. Olen jättänyt soittopyynnön ja odotan puhelua. Palaan siis teemaan, kunhan olen saanut häneen yhteyden......
HMa
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja HMa »

HMa kirjoitti:Väliaikatietona se, että olen yrittänyt tavoittaa ko. henkilöä mutta tuloksetta. Olen jättänyt soittopyynnön ja odotan puhelua. Palaan siis teemaan, kunhan olen saanut häneen yhteyden......

Urheilupäällikkö Ari Koski Pohjola Vakuutuksesta soitti ja ilmoitti, että IDPA kuuluu SAL:n vakuutusratkaisun piiriin. Eli tapaturmavakuutus/ Sporttiturva ja vastuuvakuutus ovat nämä nimikkeet ja kuuluvat ko. lisenssiin, kuten aikoinaan olimme sopineet. Sovittiin hänen kanssaan myös, että hän ottaa yhteyttä SAL:oon ja selvittää sen, että IDPA lajinimikkeenä näkyisi myös "paperilla" selkeämmin mutta lähtökohta kuitenkin on se, että IDPA kuuluu tähän.

Reserviläisliiton ampumaturvaan IDPA ei ole kuulunut eikä kuulu nytkään. Reserviläisliiton uusista vakuutuskuvioista infoa tuossa https://www.reservilaisliitto.fi/kirjoi ... a-paattyy/ Koska siellä on nyt muutos käynnissä, lähetin Ilpo Pohjolalle kyselyä aiheesta (hän on nyt muutaman viikon Maanpuolustuskurssilla, joten en saa puhelimella kiinni), josko nyt tähän vaiheeseen voitaisiin IDPA kytkeä. Eli pähkinänkuoressa tilanne just nyt "SAL ok" mutta "Res" ei.

Näistä poteroista jatketaan,

Hannu Maunula
IPOC Finland

IDPAvakuutus.jpg
IDPAvakuutus.jpg (27.14 KiB) Katsottu 679 kertaa
SturmiIII
Guru

Viesti Kirjoittaja SturmiIII »

2022 tulossa res toimintaturvaan sisältymään myös IDPA. Ja muutkin lajit. =D>
Hintakin vaan 30e.

"Ampumaharrastajien Toimintaturva-jäsenyyden hinta on tulevana vuonna 30 euroa. Tähän jäsenryhmään kuuluvat saavat osallistumisoikeuden RES:n, RESUL:n, RUL:n, MPKL:n sekä Suomen Rauhanturvaajaliiton liitto-, piiri- ja yhdistystason kilpailu- ja muihin tapahtumiin, joissa ammunta on keskeisessä roolissa sekä Puolustusvoimien tai muiden tahojen yhteisiin tapahtumiin, joissa vaaditaan ammunnanharrastamisen toimintaturvaa. Jäsenyys antaa osallistumisoikeuden SAL:n jäsenseurojen harjoitteluun, seuran sisäiseen kilpailutoimintaan ja kahden seuran välisiin otteluihin asianomaisten seurojen sääntöjen ja ratasääntöjen puitteissa. Jäsenyys antaa myös osallistumisoikeuden IDPA-ammunnoissa sekä Suomen Veteraaniampujien järjestämissä kilpailuissa."

Vaan mitenhän on tuo kahden seuran välinen rajoite... :-k
rk-
Mestari

Viesti Kirjoittaja rk- »

SturmiIII kirjoitti:2022 tulossa res toimintaturvaan sisältymään myös IDPA. Ja muutkin lajit. =D>
Hintakin vaan 30e.

"Ampumaharrastajien Toimintaturva-jäsenyyden hinta on tulevana vuonna 30 euroa. Tähän jäsenryhmään kuuluvat saavat osallistumisoikeuden RES:n, RESUL:n, RUL:n, MPKL:n sekä Suomen Rauhanturvaajaliiton liitto-, piiri- ja yhdistystason kilpailu- ja muihin tapahtumiin, joissa ammunta on keskeisessä roolissa sekä Puolustusvoimien tai muiden tahojen yhteisiin tapahtumiin, joissa vaaditaan ammunnanharrastamisen toimintaturvaa. Jäsenyys antaa osallistumisoikeuden SAL:n jäsenseurojen harjoitteluun, seuran sisäiseen kilpailutoimintaan ja kahden seuran välisiin otteluihin asianomaisten seurojen sääntöjen ja ratasääntöjen puitteissa. Jäsenyys antaa myös osallistumisoikeuden IDPA-ammunnoissa sekä Suomen Veteraaniampujien järjestämissä kilpailuissa."

Vaan mitenhän on tuo kahden seuran välinen rajoite... :-k

Vaikuttaa samalta rajaukselta mikä on SAL harrastelisenssissä.

Se mikä vähän särähtää korvaan on tuo "osallistumisoikeus". Kyse lienee kuitenkin vakuutusturvasta eikä tuo jäsenyys sinänsä tuo mitään osallistumisoikeutta mihinkään kolmannen osapuolen tapahtumaan?
SturmiIII
Guru

Viesti Kirjoittaja SturmiIII »

Ainahan sitä voi kisapaikalla kokeilla...
kauhea huuto ja väittely päälle että mulla on osallistumisoikeus ja maksukin sisältyy tähän toimintaturvakorttiin...mustaakin on valkosella ;)
Longrange
Shamaani

Viesti Kirjoittaja Longrange »

"Minulla on oikeus"-väittelyt ovat välillä ihan viihdyttäviä mutta mielummin ei ampumaradalla.
Ei harrastukset nyt niin vakavia asioita ole.
HMa
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja HMa »

Tämä case hoidettiin loppuun OP-Pohjolan kanssa syksyllä 2018. Ohessa speksit; https://www.ampumaurheiluliitto.fi/wp-c ... ilu_FI.pdf

IDPA versus SAL_ Sporttiturva.jpg
IDPA versus SAL_ Sporttiturva.jpg (52.32 KiB) Katsottu 262 kertaa
UglyHouse
Kisälli

Viesti Kirjoittaja UglyHouse »

Hienoa. Nyt on mustaa valkoisella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “IDPA”