SaSA IPSC Handgun Match 2021, Finnish nationals
SaSA IPSC Handgun Match 2021, Finnish nationals
Salon Seudun Ampujat järjestää Level 3 pistooli kilpailun kaudella 2021 Salon Ampumaurheilukeskuksessa Halikon Hevonpäässä. Kilpailu on samalla kaikkien pistoolidivisioonien SM-kilpailu.
Pääkilpailu 12. - 13.6.2021, kaikki ampujat ampuvat molempina päivinä
Esikilpailu 11.6.2021.
Divisioonat:
Open
Standard
Classic
Production
Production Optics
Production Optics Light
Revolver
Minimilaukausmäärä on noin 180, osuuksia on 12.
Kilpailunjohtajana toimii Mikko Hämäläinen ja ratamestarina Tero Ojaranta.
Ilmoittautuminen:
Ilmoittautuminen tapahtuu Shoot’n’Score It palvelun kautta osoitteesta: https://shootnscoreit.com/event/22/12028/
Ilmoittautuminen onnistuu myös sähköpostitse osoitteeseen: sasa.ipsc@gmail.com.
Esikilpailupaikkoja voi tiedustella sähköpostitse tero@ojaranta.com
Lisätietoja osoitteesta: https://www.sasa.fi/jaostot/practicalja ... -2021-fin/
Pääkilpailu 12. - 13.6.2021, kaikki ampujat ampuvat molempina päivinä
Esikilpailu 11.6.2021.
Divisioonat:
Open
Standard
Classic
Production
Production Optics
Production Optics Light
Revolver
Minimilaukausmäärä on noin 180, osuuksia on 12.
Kilpailunjohtajana toimii Mikko Hämäläinen ja ratamestarina Tero Ojaranta.
Ilmoittautuminen:
Ilmoittautuminen tapahtuu Shoot’n’Score It palvelun kautta osoitteesta: https://shootnscoreit.com/event/22/12028/
Ilmoittautuminen onnistuu myös sähköpostitse osoitteeseen: sasa.ipsc@gmail.com.
Esikilpailupaikkoja voi tiedustella sähköpostitse tero@ojaranta.com
Lisätietoja osoitteesta: https://www.sasa.fi/jaostot/practicalja ... -2021-fin/
Re: SaSA IPSC Handgun Match 2021, Finnish nationals
KILPAILU ON TÄYNNÄ!
Kilpailun pääkilpailupäivien kilpailijapaikat ovat täynnä, joten älkää maksako osallistumismaksuja enää! Tiedotamme, mikäli paikkoja vapautuu!
Kilpailun pääkilpailupäivien kilpailijapaikat ovat täynnä, joten älkää maksako osallistumismaksuja enää! Tiedotamme, mikäli paikkoja vapautuu!
Oliko tässä joku juttu maksamisen nopeudessa, että pääsee kisaan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
aapran kirjoitti:Oliko tässä joku juttu maksamisen nopeudessa, että pääsee kisaan?
Ei ollut, sillä maksoin maksoin omani hyvissä ajoin ja silti sijoilta 100-191 ilmoittautuneet hiihti ohi Approved tilaan. Ilmeisesti naama & nimikerroin?
Mikä hiton järki ilmoittautua ja maksaa ajoissa jos 100 paikkaiseen kisaan otetaan 191 ilmoittautumista eikä indikoida mitenkään missään että 101. ja myöhemmät ilmoittatuneet ovat varalla. Olisiko auttanut jos olisi ollut sama pankki kisanjärjestäjän kanssa?
Turhaa tässä valitan, en odota että ennen kisan täyttymistä maksamaani kisamaksua palautetaan, vaan kisanjärjestäjät katsovat ilmoittautumisjärjestyksestä 100 ensimmäistä (itse olen sijala 23.). Ajattelin siis tulla kisaamaan, sitä ihmettelen mitä noiden ilmoitautumisjärjestyksessä 100. ja myöhempien, mutta jo maksaneiden kilpailijoiden kisamaksuille tapahtuu?
Laitetaan tähän vielä tuon kisailmoittautumisen teksti (siltä varalta että sitä muokataan vastaamaan myöhempää totuuttaa)
Lisätiedot
Event (aktiivinen) starts 11. kesäkuuta 2021 kello 10.00 and ends 13. kesäkuuta 2021 kello 18.00
Minimi 0 patruunat. Alue: Suomi
Enintään 100 kilpailijaa pääkisassa, tällä hetkellä 191 ilmoittautunut (101 hyväksytty, 90 odottaa vahvistusta ja 10 odotuslistalla.
Enintään 40 kilpailijaa esikisassa, tällä hetkellä 27 ilmoittautunut (26 hyväksytty, 1 odottaa vahvistusta ja 0 odotuslistalla.
Ilmoittautuminen on avoinna ilmoittautumispäivästä, uudet kilpailijat tilassa 'odottaa vahvistusta' ja edellyttävät manuaalista hyväksyntää , ja sulkeutuu 5. kesäkuuta 2021 kello 0.00 (EEST)
Squaditus avautuu hyväksytyille kilpailijoille 1. maaliskuuta 2021 kello 0.00 ja sulkee 5. kesäkuuta 2021 kello 0.00.
Tulokset näkyvät vain järjestäjille, mutta pisteet näytetään kaikille.
Information visibility is rajoitettu, haettavissa, mutta vain kilpailijoiden tiedot/nimet.
https://shootnscoreit.com/event/22/12028/
Pienemmästäkin on mennyt ilmoittautuminen uusiksi niin eiköhän tämäkin mene? Ei kai niitä paikkoja voi kisaajien pankkivalintojen perusteella jakaa ja vaikka jaettaisiinkin niin mainittava sitten ilmoittautumisohjeissa. Ja jos jonolla ei ole merkitystä niin sekin tulisi mainita.
Vaikka mukaan pääsinkin, niin onhan tämmönen maksukisa aika syvältä kun järjestetään SM-kisaa. Vähän erilaiset osallistumisperusteet pitäis olla kuin nettiyhteys tai pankkiyhteys nopeusjärjestyksessä.
En edes tiennyt, että maksamalla pääsee jonon ohi. Aikaisemmin ei ole ollut tähän mahdollisuutta ja jos onkin, ilmoittautumisjärjestystä on kunnioitettu.
MInusta +100 porukan toiminta on todella epäurheilijamaista. Kaikkien tiedossa on, että ilmoittautumisjärjestyksessä otetaan porukkaa kilpailuun.
Mielestäni asian korjaamiseen reiluin liike järjestäjältä olisi heivata +100 porukka odottamaan/kokonaan pois ilmoittautumislistoilta. Järjestäjä sitten palauttelee rahat, kun ehtivät.
Itse pääsin kisaan ja olen 5 tai 6 ilmoittautumisjärjestyksessä.
MInusta +100 porukan toiminta on todella epäurheilijamaista. Kaikkien tiedossa on, että ilmoittautumisjärjestyksessä otetaan porukkaa kilpailuun.
Mielestäni asian korjaamiseen reiluin liike järjestäjältä olisi heivata +100 porukka odottamaan/kokonaan pois ilmoittautumislistoilta. Järjestäjä sitten palauttelee rahat, kun ehtivät.
Itse pääsin kisaan ja olen 5 tai 6 ilmoittautumisjärjestyksessä.
Olen reippaasti 100:n ensimmäisen ilmoittautujan sisällä ja osallistumismaksu maksettu ja pending tilassa edelleen. Näköjään 200+ ilmoittautujat ovat approved tilassa eli mitä hemmettiä? Mitään eräpäivää maksulle ei ollut mainittuna missään eli miten voi olla että jonosta tullaan ohi isolla joukolla?
Laittakaa tähän nyt selkeä selitys
nevaste kirjoitti:Olen reippaasti 100:n ensimmäisen ilmoittautujan sisällä ja osallistumismaksu maksettu ja pending tilassa edelleen. Näköjään 200+ ilmoittautujat ovat approved tilassa eli mitä hemmettiä? Mitään eräpäivää maksulle ei ollut mainittuna missään eli miten voi olla että jonosta tullaan ohi isolla joukolla?
https://www.sasa.fi/jaostot/practicalja ... -2021-fin/
Ilmoittautuminen aukeaa 1.3.2021. Ilmoittautuminen on voimassa, kun osallistumismaksu on kokonaisuudessaan maksettu. Maksun vahvistuksen jälkeen pääset valitsemaan squadin SSI:n kautta.
Muutenkin 100 paikkaa kaikkien pistoolilajien SM-kisoihin on aika surkeeta ja tämä maksusekoilu päälle on vielä surkeempaa. Itse emmin haluanko ylipäänsä lähteä koko viikonlopuksu ampumaan 12 stagea kahden päivän aikana niin, että kuluu luultavasti 6-8h per päivä. Kokonaisuudessaan aikamoinen soppa, joten äänestin jaloillani.
nevaste kirjoitti:Olen reippaasti 100:n ensimmäisen ilmoittautujan sisällä ja osallistumismaksu maksettu ja pending tilassa edelleen. Näköjään 200+ ilmoittautujat ovat approved tilassa eli mitä hemmettiä? Mitään eräpäivää maksulle ei ollut mainittuna missään eli miten voi olla että jonosta tullaan ohi isolla joukolla?
Miten kisalla voi olla SM-status jos kisaajat on valikoitu käsin eikä ilmoittautumisjärjestyksellä? Olen kuvitellut että IPSC-puolella näissä olisi katto-organisaatio ja säännöt jotka määrää näitä juttuja

Nopea googletus kertoo jos olit fiksu ja maksoit sepa-pikasiirtoa käyttäen rahasi meni perille muutamassa sekunnissa. Jos taas teit tilisiirron normi tapaan niin tough luck. Itsehän maksoin tilisiirrolla..
Tunteeko joku pankkien maksuliikennettä tarkemmin?
Tässä pitää varmaan alkaa iltaisin reenaamaan nettipankin käyttöä normi kuivareenin sijaan.
Tunteeko joku pankkien maksuliikennettä tarkemmin?
Tässä pitää varmaan alkaa iltaisin reenaamaan nettipankin käyttöä normi kuivareenin sijaan.
"Ilmoittautuminen aukeaa 1.3.2021. Ilmoittautuminen on voimassa, kun osallistumismaksu on kokonaisuudessaan maksettu. Maksun vahvistuksen jälkeen pääset valitsemaan squadin SSI:n kautta."
Ei tuolla SaSa:n sivulla kuitenkaan todeta, että paikat menevät maksujärjestyksessä? Siinä lukee ilmoittautuminen on voimassa, ei siis että osallistuminen olisi hyväksytty. Eli jos maksan laskun (ei mainittu eräpäivää tai että nopein voittaa), niin ilmoittautumiseni on voimassa. Näin ollen jos olen 100 sisällä, olen mukana. Ilmoittautuminen on voimassa ei ole sama asia, että kuin on on hyväksytty kisaan (approved).
Ei tuolla SaSa:n sivulla kuitenkaan todeta, että paikat menevät maksujärjestyksessä? Siinä lukee ilmoittautuminen on voimassa, ei siis että osallistuminen olisi hyväksytty. Eli jos maksan laskun (ei mainittu eräpäivää tai että nopein voittaa), niin ilmoittautumiseni on voimassa. Näin ollen jos olen 100 sisällä, olen mukana. Ilmoittautuminen on voimassa ei ole sama asia, että kuin on on hyväksytty kisaan (approved).
Mites tasavertaisuus toteutuu kun maksut eri pankkien välillä kestää eri ajan?
Olisi mahdollista pitää huoli että menee oikeassa järjestyksessä jos tilisiirrossa näkyy sekunnin tarkkuudella koska maksu on suoritettu. Jos ei näy (tai tässä tapauksessa kun sitä ei ole edes tarkistettu koska 100 ensimmäisen joukossa maksaneiden maksuja voi olla vielä matkalla) niin ainoa tapa on ottaa maksut ilmoittautumisjärjestyksessä. Itselleni ainakin näkyy verkkopankissa suorituksissa Kirjauspäivä ja Arvopäivä. Kirjauspäivän ollessa se vuorokausi jolloin maksaja on maksun suorittanut. Se ei kerro onko kirjaus tehty minuutin yli puolenyön vai n. 24h myöhemmin minuuttia vaille seuraavan vuorokauden vaihdosta.
Jos kisajärjestäjä ilmoittaa (ilmoittautumisjärjestelmän ulkopuolella huom.) että ilmoittautuminen on voimassa kun on ilmottu SSI:ssä ja maksu suoritettu, niin se tarkoittaa että kisaan pääsevät 100 ensimmäistä joiden maksusuoritukset näkyvät kisajärjestäjän tilillä. En tiedä oliko maksutiedot jo käsillä ennen SSI:n aukenemista mutta pelimies olisi maksanut kisamaksun etukäteen ja ilmoittautunut SSI:ssä rauhassa vaikka ilmon aukeamisen jälkeisenä päivänä. Olisi silti päässyt 191 ensimmäisen joukkoon ja maksu olisi hyvällä tuurilla ollut ensimmäisten joukossa listalla.
Olisi mahdollista pitää huoli että menee oikeassa järjestyksessä jos tilisiirrossa näkyy sekunnin tarkkuudella koska maksu on suoritettu. Jos ei näy (tai tässä tapauksessa kun sitä ei ole edes tarkistettu koska 100 ensimmäisen joukossa maksaneiden maksuja voi olla vielä matkalla) niin ainoa tapa on ottaa maksut ilmoittautumisjärjestyksessä. Itselleni ainakin näkyy verkkopankissa suorituksissa Kirjauspäivä ja Arvopäivä. Kirjauspäivän ollessa se vuorokausi jolloin maksaja on maksun suorittanut. Se ei kerro onko kirjaus tehty minuutin yli puolenyön vai n. 24h myöhemmin minuuttia vaille seuraavan vuorokauden vaihdosta.
Jos kisajärjestäjä ilmoittaa (ilmoittautumisjärjestelmän ulkopuolella huom.) että ilmoittautuminen on voimassa kun on ilmottu SSI:ssä ja maksu suoritettu, niin se tarkoittaa että kisaan pääsevät 100 ensimmäistä joiden maksusuoritukset näkyvät kisajärjestäjän tilillä. En tiedä oliko maksutiedot jo käsillä ennen SSI:n aukenemista mutta pelimies olisi maksanut kisamaksun etukäteen ja ilmoittautunut SSI:ssä rauhassa vaikka ilmon aukeamisen jälkeisenä päivänä. Olisi silti päässyt 191 ensimmäisen joukkoon ja maksu olisi hyvällä tuurilla ollut ensimmäisten joukossa listalla.
Toisaalta onko tämä nopein käsi voittaa ollenkaan oikea tapa edes ilmoittautumisissa.
Sitä on kritisoitu jo vuosia, että kärkkyminen just kun ilmo aukeaa on ainut tapa päästä kisaan. Ei sekään oikein ole ja suosii vain kellä mahdollisuus tehdä niin.
Lisäksi kaikki sm luokat ja kategoriat samassa kisassa 100 kilpailijalla ei ole myöskään oikein. Monen luokan, joukkuekilpailujen ja kategoria mitalit menee näin arpomalla, ei oikeasti kisaamalla kun osallistujamäärä jää vähäiseksi.
Sitä on kritisoitu jo vuosia, että kärkkyminen just kun ilmo aukeaa on ainut tapa päästä kisaan. Ei sekään oikein ole ja suosii vain kellä mahdollisuus tehdä niin.
Lisäksi kaikki sm luokat ja kategoriat samassa kisassa 100 kilpailijalla ei ole myöskään oikein. Monen luokan, joukkuekilpailujen ja kategoria mitalit menee näin arpomalla, ei oikeasti kisaamalla kun osallistujamäärä jää vähäiseksi.
Mielipiteet ovat kuin persreikiä, jokaisella on omansa(CE/HC). Heroes never die. They just reload (Rambo). I have only five friends; misters Smith, Wesson, Colt, Maxim and Browning.
Sain myös vastauksen, että maksujärjesty määräisi mukaan pääsyn, mihin vastasinkin, että asettaa todella epätasa-arvoiseen asemaan, sen mukaan missä pankissa tili olisi. Ja jos tämä olisi yleisesti tiedossa, niin kaikkihan maksaisi tämän etukäteen eräpäivällä ja tällöin sekuntti yli puolenyön järjestäjälle lävähtää 500 suoritusta tilille. Itse myös alle 100 sijalla pending, kun listan viimeinen on approved...
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla