Ajattelin jo etten asiasta mitään kirjoita, vaan haudataan arkistoon, mutta koska tässä nyt esitettiin paikkansapitämättömiä väitteitä asiasta, niin mainitaan pari juttua. Rastille tullessa ilmapiiri vaikutti "hieman" kireältä, mutta ajattelin etten anna sen haitata, koska olen squadin ensimmäinen ampuja. Ensimmäinen silmiinpistävä juttu oli asekäsittelyn suuntaus, johon mennessäni ottamaan asetta pussista toimitsija seisoi vain muutamia asteita sivussa suoraan käsittelyn
etupuolella. Toinen oli telineen puuttuminen.
Aseen tila oli max 9 patruunalla ladattu ja varmistettu. Lipas kiinni.
Näistä poikkeaminen ja siitä rangaistuksen saaminen ei ole tuomarin mielivaltaa tai vit**maisuutta. On niin selkeästi mainittu ja väärinymmärryksen mahdollisuus pieni että ilmeisesti siitä johtuen ei ole erikseen laitettu rastikuvaukseen toimintavirheen määräytymisperusteeksi. Mutta noista poikkeaminen on rastikuvaksesta poikkeamista.
Valmiustilaksi kilpailuaamuna SSI:hin päivitetyn kilpailuohjelman rastikuvauksessa oli mainittu enintään 9 patruunalla ladattu. Ei mitään muuta, enkä muuta kuullut rastikuvauksen aikana. Oliko kuulonsuojaus päässä, luotinko päivitetyn kilpailuohjelman kuvaukseen vai mitä, en tiedä.
Virheen saanutta henkilöä huomautettiin kohteliaasti aloituksessa
Lähtöboksissa ollessani ilman lipasta alkoi ihmettely. Tuomari osoitti sormella minua olkapäähän ja sanoi että perä kiinni. Sanoin että on. Tuomari sanoi että lipas kiinni. Kysyin että mitä tarkoitat? Tuomari alkoi irvistellä ja pyöritellä päätään ja hetkeä myöhemmin nosti timerin ylös ja huusi huomio. Suoritus meni ihan ok, ja välittömästi lopetuksen jälkeen alkoi suhteellisen aggressiiviselta tuntunut huutaminen siitä, että "mikset noudata tuomarin ohjeita?". Sanoin, että en ymmärrä mitä ohjeita tai mitä olisin tehnyt väärin. Tämän jälkeen minulle haettiin jostain toimitsijateltan takaa puun kyljestä laminoitu kortti, johon oli nähdäkseni mustalla tussilla lisätty "Lipas kiinni".
Aloitusasento oli Normaalisti seisten alueella A.
Niin, te olitte keksineet myös lisätä, että tukikädellä on pidettävä aseen etutukista kiinni, vaikkei tämäkään näy sen enempää lajin säännöissä, kuin kilpailuohjelman rastikuvauksessa. Lukiko asia siellä teltan takana puun kyljessä, en voi tietää.
Keskultelimme suorituksen jälkeen kilpailijan kanssa ja saimme ymmärryksen ettei hän sittenkään ymmärtänyt rastikuvausta koska se oli "Lipas kiinni"-verran erilainen, mitä kilpailua ennen toimitettu rastikuvaus. Oli mennyt ohi kuvauksen Lipas kiinni -velvoite.
Sinä vaikutit tässä "keskustelussa" kovin kiinnostuneelta siitä, montako patruunaa lippaassa oli. Siis siinä, joka ei ollut edes aseessa. Ymmärsin, että olisit halunnut antaa toimintavirheiden määrän patruunoiden määrän mukaan. Minullahan oli toinen lipas vyöllä, jonka olisin kyllä voinut kiinnittää, ja startissa pudottaa, joten mitään etua tästä ilman lipasta lähtemisestä ei edes ollut.
Lauantaina menin muuten pohjoispään lounasalueelle tietämättä miten homma toimii. Siinä oli yksi toimitsijaliivinen, joten kysäisin, että "moikka, saako täältä ruokaa tällaisella aterialipukkeella?"
Vastaus oli "vi**u mä en ole mikään palvelija, eti ite".
No minä tähän, että "ok kiitti, eiköhän tämä tästä järjesty..."
En tuolloin edes tiennyt kuka tämä oli, mutta rastille 8 tullessa sekin sitten selvisi.
Edit: ai niin foorumisofta korjaa voimasanat. Varmaan hyväkin niin.