Mitä tarkkuus/käsittely yms vaatimuksia tulisi ottaa huomioon valittaessa IDPA pistoolia tai revolveria?
Ite olen nyt 3 aseen (revolveri) vaiheilla, .357 2.5" piipulla, .357 4" piipulla ja .44mag 4" piipulla. Tuo 2.5" piipulla oleva revolveri toisaalta kiinnostas pienen kokonsa, keveytensä, ja tavallaan IDPA:n alkuperäiseen käyttötarkoitukseensopivuuden takia. Eli asetta olisi helpohko kantaa sääntöjen vaatimalla tavalla piilossa. Toisaalta arveluttaa, minkälainen ase on käsitellä noin lyhyellä piipulla ja pienikokoisena, ja millainen ammuttavuus siinä on
Toisaalta taas .44mag 4"piipulla kiinnostas rekyylin ja tehon takia ja joku väläytti minulle että ase voisi olla kestävämpikin L rungon takia, Toisaalta patruunat on kalliimpia ja ase on kooltaan suurempia ja painavampi.
Tuo .357 4"piipulla kai olisi sitten ns. "varma valinta", mutta kun en välttämättä haluais mennä "massan mukana" tai siitä mistä aita on matalin.
Oma revolverikokemus ja tuntemus rajoittuu alle 250 laukaukseen joten mielipiteitä valintaan kokeneemmat? Varmasti parempiakin vaihtoehtoja on, kuten 45 acp revolveri, mutta minun säästöillä mahollisuuvet on nämä 3 käytettyä.