Suurin piirtein näin olen itsekin asian ymmärtänyt, IPSC:ista otettiin ne asiat huomioon mitä he halusivat & tarvitsivat, soveltivat ne sitten omaan työhönsä. Jos katsotaan tuon yksikön entisiä sotilaita jotka toimivat nykyisin siviilissä ampumakouluttajina ( Larry, Kyle Lamb, Paul Howe, Jim Smith jne. ), niin kyllähän siellä tarkkuus korostuu ennen kaikkea. Larryn kanssa SHOT Showssa muutama vuosi kiertäessä itse asiassa törmättiin Leathamiin ja vanhoja kavereitahan nuo olivat.jARska kirjoitti:Kerro mitä Larry vastailee, mutta sen verran että luulisi että tuohon vaikuttaa aikajana. Silloin kun Larry oli -80 luvulla Delta:ssa niin ainakin Leatham oli huippu nimi IPSC:ssä-ja on vieläkin toki. Kyseinen yksikkö haki parasta saatavilla olevaa tietoa/taitoa sieltä mistä sai ja kyseinen heppu kävivät Bragissa kouluttamassa. Nyt kun Larry ja kumppanit ovat eläköityneet, niin he kouluttavat periaatteessa samoja oppeja uudelleen mitä itse aikoinaan oppivat näiltä huippu kisa-ampujilta. Nämä opit on aikojen saatossa muokattu sitten "taktiseen" muotoonsa kyseisessä yksikössä. IDPA on perustettu vasta -96 ja Larry itse on ollut perustaja jäsen. Näin olen itse asiat mieltänyt.Tuukka kirjoitti:
Edelleen molemmissa noissa lajeissa voittaa ampumalla todella tarkasti ja nopeasti, vaikkakin jotain suojan käyttöä ymv. ei ole. Miksi Rekyylilehden artikkelissa mainitun Larry Vickersin entisessä yksikössä ovat koulutusta pitäneet monet IPSC veteraanit, kuten esimerkiksi Michael Voight, Rob Leatham ja Jerry Barnhart, eikä joku IDPA kouluttaja?
Kun tunnen Larryn niin laitoin itse asiassa tästä viestiä menemään, halusin kuulla hänen kommenttinsa.
-jARska
Tähän liittyen, jos esimerkiksi IDPA porukalla olisi halua saada joku yllä mainituista pitämään koulutusta, niin olen koulutushommista puhunut mm. Larryn ja Jim Smithin ( Spartan Tactical ). Molempia kiinnosti ainakin jokunen aika sitten vielä tulla pitämään Suomeen koulutusta, itsellä ei ole vain aika riittänyt sellaisen koordinointiin, huono ratatilanne meidän suunnalla ja meilläpäin olisi ehkä tarvetta ollut enemmän suoranaiselle IPSC ammuntakouluttajalle. Mutta jos löytyy porukkaa jotka tälläisestä olisi kiinnostunut & sopiva rata löytyy käyttöön, voin välittää heille yhteystietoja eteenpäin.